Fő tartalom átugrása

Félelmetes szavak - Interim menedzsment Félelmetes szavak: a válság. A krízishelyzetek kezelésében az interim menedzser bevonása lehet a legjobb döntés.

Félelmetes szavak

Ha kimondjuk, megijedünk tőle mi magunk is. Még hogy válság…?

Az interim menedzserre sohasem akkor van szükség, amikor szárnyal a cég, ömlik be a rengeteg megrendelés, a szervezet rugalmasan megold minden feladatot, bőven rendelkezésre állnak források, remek a cashflow, állandóan magas színvonalon működik az egész vállalat, és a legfőbb fejfájásunk, hogy mire költsük el a megtermelt eredményt. Ha már eszünkbe jut, hogy átmeneti nehézségeink megoldásához külső erőforrást vonjunk be, valószínűleg egy kisebb vagy nagyobb krízisen megy keresztül a cég, akár kimondjuk ezt a félelmetes szót, akár nem.

Az interim menedzser – szerencsés esetben – sok évtizedes tapasztalattal és tekintélyes szakismeretekkel járul hozzá a vállalati válságkezelés (turnaround, magyarul átfordítás) sikeres lebonyolításához. Ezek olyan hozzáadott értékek, amelyekkel maga a vállalatvezetés rendszerint nem rendelkezik, így a turnaround feladataival nehezen birkózna meg, ha egyáltalán. Az átmeneti helyzet után, a sikeres átszervezést és kultúraváltást követően az interim menedzser átadja a vállalatirányítást a hosszú távon azt működtető vezetőknek. Helyre áll az egyensúly, az interim menedzser távozik, mint aki jól végezte a dolgát. Merthogy tényleg jól végezte.

 

Korábbi bejegyzéseink

Projektmenedzser: jelenből a jövőbe
TISAX: egy fontos szabvány, melynek bevezetésében és auditjában az interim menedzser segíthet
Komplex projektek kihívásai
A problémafa
Karrierváltás: Kell-e váltani? - Az EmpowerHER konferencia kerekasztal-beszélgetésének tanulságai
VUCA helyett BANI?
Generációváltás – itt az ideje jól csinálni
Interim menedzser: nincsen megoldhatatlan probléma
Változásmenedzsment: a jövőre készülve
A problémamegoldás első lépése: a diagnosztizálás